דואר זבל

האמנת דואר נשלח - Email Deliverability Accreditation

הפרעה לשרתי ספאם:

* Greylisting
* Tar Pitting

האמנת דואר נשלח:

* האמנת דואר נשלח

כללי:

* יצירת קשר

ניתוח כתובת השולח:

* Sender ID
* Sender Policy Framework

זיהוי שרתי דואר זבל:

* Bounce Analysis
* Reverse DNS
* SMTP HELO
* רשימות שחורות

תוכנות סינון ספאם:

* מסנני ספאם

ניתוח תוכן ההודעה:

* טקסט
* כתובת דואר
* קוד HTML
* קישורים

תוכנות משלוח דואר:

* מערכות דיוור אלקטרוני

הגורם האנושי:

* תלונות משתמשים

על מנת לפתור את בעיית הזיהוי השגוי של דואר לגיטימי כדואר זבל הוקמו בשנים האחרונות מספר שירותים שנועדו לסייע לספקי השירות השונים להבחין בין דואר אלקטרוני לגיטימי ובין דואר זבל. חברות כמו Habeas או ISIPP (SuretyMail) מאפשרות לשולח הדואר לקבל מהן "אישור" על הלגיטימיות שלו, וספקי שירות רבים מכירים באישור זה, ומאפשרים לדואר המאושר על ידי חברות אלו לעבור בצורה חלקה אל הנמענים.

פעולה זו של אישור שולח הדואר על ידי חברה חיצונית נקראת Accreditation (האמנה), והחברה החיצונית היא זו שאחראית לבדיקת דרכי פעולתו של השולח והתאמתם לסטנדרטים מוגדרים מראש.

כאשר חברה חדשה נרשמת לשירות של חברה המבצעת האמנה, היא מקבלת הגדרה של סוג המייל אותו היא שולחת. לדוגמא, חברת Habeas, שהיא המובילה כיום בתחום זה, מסווגת את המיילים לשש קבוצות:

  • Transactional
  • One-to-One
  • Confirmed Opt-in
  • Single Opt-in
  • Personal Referral
  • Registered

Opt-In

ספקי שירות אינטרנט משתדלים להעביר דואר רק במידה ובעל תיבת הדואר אישר בצורה מודעת את רצונו לקבל דואר מן השולח המסויים. קיימות שתי דרכים בהן יכול אדם לבחור לקבל מייל משולח מסויים:

  • הסכמה מודעת - Informed Consent

    שיטה בה אדם מיודע בצורה מלאה וברורה על כך שכתובת הדואר האלקטרוני שלו נאספה, וכי יעשה בה שימוש, והוא אישר את רישומה של כתובת הדואר שלו קודם לפעולת הרישום.

  • Opt-In

    בנקודה בה נאספה כתובת הדואר של האדם הוא אישר באופן ברור את צירופו אל רשימת תפוצת דואר אלקטרוני. בשיטה זו לא נשלחת אל האדם הודעה על צירופו אל רשימת התפוצה, ולא נדרשת ממנו פעולה נוספת על מנת לאשר את הצטרפותו אל רשימת התפוצה.

Opt-Out

ספקי שירות מסויימים מכירים בשיטת רישום נוספת לרשימת תפוצה, והיא שיטת ה-Opt-Out. בשיטה זו האדם אינו מאשר באופן פוזיטיבי את רצונו לקבל מייל מן השולח, אלא צריך לנקוט בפעולה בכדי לא לקבל מייל. הדוגמא הנפוצה ביותר לשיטה זו היא טפסים בהם קיים checkbox שעליו צריך הגולש ללחוץ בכדי לא לקבל מייל. גולשים רבים אינם מבחינים ב-checkbox זה, ולכן הם מוכנסים ללא ידיעתם אל רשימת תפוצה.

שיטת משלוח זו מכונה גם "Retail Spam" מאחר והיא מתרחשת בעיקר כאשר הגולש מבצע רכישה כלשהי, ומאותו הרגע הוא מקבל מיילים מהחברה ממנה הוא ביצע את הרכישה.

בדיקת השולח

חלק מן החברות המבצעות האמנת דואר אלקטרוני עורכות בדיקה של השולח לפני שהוא מקבל את אישורן. בבדיקות מסוג זה נבדקים פרמטרים שונים אצל שולח הדואר כגון:

  • הימצאות ברשימות שחורות (blacklists)
  • פורומים פופולריים לתלונות
  • בדיקת תקינות תשתית משלוח הדואר
  • בדיקת צורת קבלת כתובות הדואר
כל הזכויות שמורות © 2012 לא דואר זבל!.